Thursday 6 September 2012

Rahsia Latihan Kegel Untuk Kebaikkan Kesihatan Seksual




Senaman adalah penting dan komponen tidak bolih diabaikan kehidupan seks yang baik. Senaman boleh membuat anda kuat dan boleh memberi keseronokan anda lebih lama semasa hubungan seksual. Senaman Kegel (seperti yang dinamakan oleh Dr Arnold Kegel) hanyalah satu siri senaman otot lantai pelvik. Ia berfungsi merehatkan otot yang membentuk sebahagian daripada lantai pelvik (yang kini kadang-kadang colloquially dirujuk sebagai "Kegel otot"). Ini pada mulanya dibangunkan oleh pengasas untuk pesakit wanita untuk mengetatkan faraj mereka selepas mengandung.


Terdapat otot dipanggil puboccocceygeus pada lelaki dan wanita,  ianya dipanggil otot PC. Ini adalah otot yang melekat pada tulang pelvis, pegangan dalam organ-organ pelvik. Ia adalah otot yang  organ dalaman seksual. Otot PC, yang berada di antara tulang kemaluan dan tailbone, membentuk angka lapan seperti di sekitar kemaluan.

Ia adalah otot berbentuk buaian yang memberikan sokongan kepada pelvis dan organ-organ abdomen. Otot PC memainkan peranan penting dalam kedua-dua tindak balas seksual lelaki dan perempuan. Goncangan dan kekejangan ketika orgasme dirangsang oleh pengecutan  spontan otot PC.

Selalunya otot lantai pelvik yang lemah dan ini memberi beberapa masalah yang berkaitan dengan kehilangan air kencing. Melakukan senaman dengan betul dan lazimnya dengan rintangan boleh membina otot. Lebih kuat otot membawa kepada tiada kehilangan air kencing  di kalangan wanita.

Kebaikan Latihan Kegel

Perkara-perkara berikut memberitahu kita mengapa ia adalah perlu bagi seseorang untuk melakukan senaman Kegel.

Menguatkan otot pelvik: Kuat otot pelvis boleh membuat anda sihat dan melindungi anda daripada gangguan penuaan tertentu. Kemajuan adalah secara beransur-ansur dan anda boleh mula melihat penambahbaikan dan akan berasa baik tentang perubahan yang berlaku di dalam badan anda.

Mereka nada otot anda dan mengurangkan ketidakselarasan membuang air kecil: Senaman ini membantu seseorang untuk nada sehingga otot pelvis  dan mengurangkan ketidakselarasan dalam membuang air kecil dan masalah 'kebocoran air kencing'. Lelaki dan wanita yang menghadapi masalah kencing boleh melihat keputusan latihan Kegel apabila mereka mula melakukan.

Mereka menyediakan kepuasan meningkat semasa persetubuhan: Ini adalah salah satu manfaat penting senaman Kegel. Senaman ini dapat membantu anda mencapai keseronokan dihujung semasa persetubuhan kerana mereka telah prosedur senaman terbukti untuk lelaki atau wanita yang mengalami libido rendah.
Mereka membenarkan anda untuk mendapatkan orgasma berkuasa: pubococcygues otot pelvik menyokong aliran darah dalam organ pembiakan lelaki dan mengetatkan otot yang menjaga kawalan ejakulasi. Dengan cara ini, ia membantu dalam ereksi berpanjangan dan keseronokan.

Senaman ini dapat membantu wanita dari mendapat prolaps faraj: prolaps faraj berlaku apabila otot di rantau ini pelvik mendapatkan lemah dan mendapati sukar untuk menyokong organ-organ di dalam struktur yang betul. Rutin Kegel adalah salah satu daripada rutin senaman yang dipercayai yang membantu wanita dalam mendapat rantau pelvik yang kuat dan membantu mereka mengelakkan ketidakselesaan yang disebabkan oleh prolaps.

Mereka boleh membantu dalam menyelesaikan masalah sujud pada lelaki: Ini rutin senaman membantu lelaki dalam menentang ketidakselarasan kencing dan bengkak kelenjar prostat, yang menyebabkan kesakitan atau kerengsaan semasa membuang air kecil.
Bagaimana Cari Spot Hak

Untuk melakukan ini rutin senaman anda akan perlu untuk mengetahui mana sebenarnya otot terletak di lantai pelvik. Untuk mencari lokasi yang tepat, cuba mengawal aliran semasa membuang air kecil, dan ambil perhatian yang cengkam yang anda rasa di rantau pelvis anda. Ini betul-betul tempat di mana otot ini terletak. Sebaik sahaja anda mencari lokasi yang tepat otot, anda boleh mula bersenam. Ia boleh dilakukan pada bila-bila masa dan di mana-mana dan tiada siapa pun boleh memberitahu apabila anda lakukan.

Demonstrasi Latihan Kegel untuk Wanita






Keputusan Latihan Kegel

Rutin senaman Kegel adalah berfaedah kepada kedua-dua lelaki dan wanita. Bukan sahaja ia memastikan anda patut, ia juga membantu dalam fungsi yang sepatutnya badan anda. Senaman ini, jika dilakukan dengan kerap, boleh menjaga anda sihat dan berpuas hati.

Kesedaran sedang dicipta kalangan lelaki dan wanita tentang kepentingan senaman Kegel. Senaman Kegel boleh belajar dengan mudah, dan ia bukan sains roket. Sesiapa sahaja boleh belajar bagaimana untuk melakukan senaman ini, untuk melindungi mereka daripada ketidakselesaan yang disebabkan oleh penuaan, bersalin dan menopaus. Rutin ini juga melawan terhadap prolaps faraj di kalangan wanita. Mencegah masalah seksual melalui latihan itu adalah lebih baik daripada menunggu untuk mengubati dengan sia-sia.


Tips Untuk Membantu Pasangan Yang Ingin Hamil

 Lagi Petua Mudah Hamil Yang Mudah Diamalkan

 





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...