Thursday 17 May 2012

Mitos Mengenai keputihan- Apa Yang Perlu Awak Tahu?

Ramai wanita di Malaysia menghadapi masalah yang sama iaitu keputihan. Dan banyak salah anggapan yang timbul apabila bercakap mengenai keputihan.

Saya pasti banyak mitos-mitos yang 'terbit' daripada salah anggapan tersebut. Mitos ini jika tidak dibendung boleh menyebabkan masalah bertambah parah.

Apa yang penting disini adalah Ilmu yang betul.

Antara mitos tersebut adalah seperti untuk merawat keputihan, ia perlu berjumpa dengan Doktor...Puan-puan sekalian, ia tidak semestinya.

Jika tidak berjumpa dengan Doktor, anda pun mampu merawat keputihan.

Selain itu, ramai yang beranggapan dengan membersih vagina dengan mengunakan douche (sabun pembersih vagina) ia boleh menghilangkan keputihan.

Tetapi mitos ini adalah silap sama sekali.

Douche tidak menghilangkan keputihan tetapi ia boleh menerukkan lagi keputihan anda.

Douche mampu membunuh lactobacillus (bakteria baik). Kekurangan lactobacillus menyebabkan bakteria jahat 'berleluasa' dan mengeluarkan keputihan dengan banyak sekali.

Awak nampak bukan beberapa perkara yang dianggap 'remeh' mampu memudaratkan diri anda.

Apa-apa pun awak perlu hapuskan keputihan! Tidak kiralah samada menerusi rawatan konvensional ataupun rawatan semulajadi.

Bagi saya rawatan yang terbaik adalah murah, berkesan dan tiada kesan sampingan. Untuk memenuhi kriteria ini saya memilih rawatan semulajadi.

Ebook Panduan Merawat Keputihan ada menjelaskan lebih 'detail' perkara-perkara yang diperlukan untuk merawat keputihan secara semulajadi.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...